Monday, April 27, 2009

seni punya pasal..



Nk dijadikan cerita, start 19 April, ida telah diamanahkan untuk mengajar seni tingkatan 2...mula r ida berfikir, 'dapatkah aku mengajar bebudak ni'...

first day...

'Jom anak-anak kite masuk bilek seni...'

'ape aku nk ngajar ari ni..'

Cikgi yg mengajar diorang dh berpindah so time ida nk kena take over termasuk nk cover line yg ida ni x pandai pe2 pun psl seni ni..maklum r, cikgi dlu mmg master seni tp ida ni master maths..byk bezanya..


'ok ari ni cikgu nk awak semua buat lukisan bertemakan corak kertas pembalut hadiah..mggu depan submit..' Dengan tegasnya arahan diberikan..

Dalam hati berbisik 'xde benda lain ke nk lukis ni..lukis je r asal diorang buat dan hantar..masih dalam silibus ni..kalu cikgi diorang tau mesti tergelak..'iskh iskh iskh ko ni ida..'


Kalu nk tau nilah dia cikgi diorang...dh pindah ke sms bagan datoh, perak...balik kg lah ni..nk tau ape budak2 ni cakap? 'xbestlah cikgu hamidah xde...dulu dia dh ajr mcm-mcm' ..
'Xpe ank-ank, ngan cikgu ni mcm-mcm ada..'
Walau bagaimanapun amanah yang diberi tetap dilaksanakan bak kata ustazah maznah...
For K.sal (hamidah), we miss u a lot.Mg bahagia di samping yang tersayang..x payah nk ulang alik dh kan.

3 pengomen:

Unknown said... [Saya Mahu Reply!]

hahaha/// hilang silih berganti! dun worry!!!

CS @ Mama AA's said... [Saya Mahu Reply!]

wala... ajo seni?

hehe dulu wktu mule posting ade gak kene camni... x best kan?

UMMI INSYIRAH said... [Saya Mahu Reply!]

ye r na..hilang arah ku dibuat nye..ari ahad mesti pk nk wat pe..huhuhu.

eddy..lambat lai nk mai cg seni ni..